Webshop podrška (091) 536-4857 PON - PET od 8 do 16h
Pomoć i podrška
Webshop podrška (091) 536-4857 PON - PET od 8 do 16h
Besplatna dostava

Besplatna dostava iznad 70 EUR

Smiju li Djeca Voziti Električni Romobil - Što Kaže Zakon?

Slika za kategoriju Smiju li Djeca Voziti Električni Romobil - Što Kaže Zakon?

Svake godine s pojavom lijepog vremena na gradskim ulicama, cestama, parkovima i ostalim površinama osim klasičnih bicikala, tricikala i romobila, možemo vidjeti i cijeli niz vozila koja se pokreću na električni pogon. Od svih vozila koja se pokreću na električni pogon, najviše se ističu električni romobili koji su postali svakodnevna pojava na cesti. Električni romobili, još poznatiji i kao e-romobili ili e-scooteri, su moderna vozila čiji je nastanak inspirirala jedna od najpopularnijih igračaka za djecu ‒ obični romobil. Oni su nastali s ciljem smanjenja gužvi u urbanim sredinama i kao ekološka alternativa osobnim vozilima i svim ostalim prijevoznim sredstvima. Za razliku od običnog romobila koji se kreće odgurivanjem noge u pod, električni romobil se kreće uz pomoć električne baterije na punjenje što vozaču pruža lakoću kretanja uz manje fizičkog napora. S e-romobilom se lako može ići na posao, u školu, na fakultet, na trening, u kupovinu, na kavu, u prirodu ili bilo koje drugo mjesto bez velikog znojenja. I upravo je to glavni razlog njihove velike popularnosti.

 

Električni romobili su puno teži nego obični romobili i zbog toga mogu doseći nosivost i do 150 kg, baterija se obično puni od 3 do 6 sati, a brzina koju mogu postići je u prosjeku od 15 do 30 km/h. Kako su napravljeni od čvrstih i izdržljivih materijala, lako mogu savladavati i velike udaljenosti. Zbog svoje jednostavne upotrebe i praktičnosti, idealno su prijevozno sredstvo za zaposlene, srednjoškolce i studente jer s e-romobilom ne postoji problem parkiranja kao s osobnim automobilom, a gradske gužve se lako savladavaju. Kako električni romobili imaju sklopivi mehanizam, idealni su za prenošenje i lako skladištenje. Tako, ako vam dosadi vožnja, sa svojim romobilom možete ući i u javni prijevoz ili ga spremiti u prtljažnik automobila, a možete ga ponijeti i u ured ili učionicu (naravno, ako je to dopušteno).

 

Na tržištu postoje različite vrste električnih romobila, a glavna podjela bi bila na električne romobile za gradsku vožnju i električne romobile za vožnju u prirodi. Svi oni se razlikuju po namjeni, tj. vrsti vožnje, snazi motora, tipu terena i veličini kotača. Električni romobili s manjom snagom motora su idealni za ravne površine te zabavu i povremenu vožnju. Takav e-romobil je idealan električni romobil za djecu. Električni romobili sa srednjom snagom motora su idealni za gradsku vožnju i uređene površine, a e-romobili s najjačom snagom motora i većim kotačima su namijenjeni neravnim cestama, izletima u prirodu, međugradskim cestama i off-road vožnji.

 

A što kaže zakon o električnim romobilima?

Električni romobili su kao i sve druge vrste vozila u Republici Hrvatskoj definirani u Zakonu o sigurnosti prometa na cestama. Prvu stvar koju je potrebno naglasiti je da električni romobil nije igračka. On se zajedno s električnim monociklima, segwayima i sličnim vozilima svrstava u posebnu kategoriju vozila koja se naziva osobno prijevozno sredstvo. A što je osobno prijevozno sredstvo?

 

Zakon o sigurnosti prometa na cestama osobno prijevozno sredstvo definira kao vozilo koje nije razvrstano ni u jednu kategoriju vozila sukladno posebnim propisima, bez sjedećeg je mjesta, a čiji radni obujam motora nije veći od 25 cm³ ili čija trajna snaga elektromotora nije jača od 0,6 kW i koje na ravnoj cesti ne može razviti brzinu veću od 25 km/h (vozilo koje se može samo uravnotežiti, monocikl s motornim ili električnim pogonom, romobil s motornim ili električnim pogonom i sl.).

 

Taj isti zakon donosi i pravila o korišenju električnih romobila u prometu i ona striktno govore tko se i kako smije služiti e-romobilima i kolike su kazne za počinjenje prekršaja. Ono što sigurno najviše zanima roditelje je smiju li djeca voziti električni romobil?

 

ZAKON KAŽE DA DJECA SMIJU VOZITI ELEKTRIČNI ROMOBIL, ALI SAMO S NAVRŠENIH 14 GODINA.

Osim električnih romobila, Zakon o sigurnosti prometa na cestama izričito zabranjuje korištenje i svih ostalih osobnih prijevoznih sredstava (električni monocikl, segway i sl.) svim osobama mlađima od 14 godina. To znači da ako policija na električnom romobilu ili nekom drugom osobnom prijevoznom sredstvu zatekne dijete mlađe od 14 godina, za počinjeni prekršaj će odgovarati roditelj ili osoba koja je zadužena za čuvanje djeteta.

 

Uz striktno određenu starosnu dob, Zakon o sigurnosti prometa na cestama donosi i cijeli niz ostalih pravila o korištenju električnih romobila u prometu kojima je cilj zaštita vozača e-romobila i svih ostalih sudionika u prometu.

 

Pravila o korištenju električnih romobila u prometu

Iako su električni romobili vrlo jednostavna vozila za korištenje, održavanje i skladištenje, samo kretanje u gradskom prometu može biti popriličan izazov za svakog vozača, zato svaki vozač električnog romobila mora dobro proučiti pravila ponašanja u prometu, tj. što smije, a što ne smije raditi, kako bi se izbjegle nesreće koje nekada mogu imati fatalne posljedice kako za vozače romobila tako i za pješake i vozače svih drugih vrsta vozila. Ovo su pravila koja svaki vozač električnog romobila mora znati i poštovati te novčane kazne za njihovo nepoštivanje:

 

KACIGA

Kaciga je obavezna! Zakon propisuje da svaki vozač električnog romobila bez obzira na starost tijekom vožnje obavezno mora nositi zaštitnu kacigu za glavu. Zakon ne propisuje kakvu kacigu vozač mora imati, ali je ipak radi vlastite sigurnosti najbolje kupiti što kvalitetniju. Kazna za nenošenje zaštitne kacige je 30,00 eura.

 

BROJ OSOBA NA ROMOBILU

Na električnom romobilu se smije prevoziti samo osoba koja upravlja tim vozilom! To znači da vozač električnog romobila ne smije prevoziti nikoga osim samoga sebe, stoga nema voženja brata, sestre, mame, tate, djeda, bake, prijatelja, susjeda itd. Kazna za ovaj prekršaj je 30,00 eura.

 

STABILNOST

Vozač električnog romobila mora upravljati romobilom na način kojim se ne umanjuje stabilnost vozila i ne ometaju drugi sudionici u prometu. To znači da vozač ne smije istodobno skidati obje ruke s upravljača, pridržavati se za drugo vozilo, prevoziti, vući ili gurati predmete koji ga mogu ometati u upravljanju romobilom ili ugrožavati druge sudionike u prometu. Kazna za počinjenje ovih prekršaja je 30,00 eura.

Isto tako, električnim romobilom ne smije upravljati osoba pod utjecajem alkohola, droga ili lijekova koji utječu na sposobnost vožnje. Vozač električnog romobila ne smije imati više od 0,5 promila u krvi. Kazna za počinjenje ovog prekršaja je 60,00 eura.

 

VUČA DRUGIH VOZILA

Električnim romobilom zabranjeno je vući prikolicu ili neko drugo vozilo ili prijevozno sredstvo (npr. drugi romobil, bicikl i sl.). Kazna za ovaj prekršaj je 30,00 eura.

 

SLUŠALICE

Vozač električnog romobila smije koristiti mobitel samo ako koristi handsfree sustav. Zabranjena je vožnja električnog romobila sa slušalicama na ili u oba uha čime bi se mogla smanjiti mogućnost reagiranja i sigurnog upravljanja vozilom. Vozač električnog romobila radi vlastite sigurnosti i sigurnosti svih ostalih sudionika u prometu tijekom vožnje u svakom trenutku mora čuti što se događa oko njega. Kazna za počinjenje ovog prekršaja je 30,00 eura.

 

VIDLJIVOST

Zakon o električnim romobilima traži od vozača romobila da uvijek budu vidljivi svim ostalim sudionicima u prometu, i po danu i po noći. To znači upaljena svjetla i nošenje reflektirajuće odjeće. Tako električni romobil po noći, a i danju ako je vidljivost smanjena, mora imati upaljeno jedno svjetlo bijele boje na prednjoj strani i jedno crveno svjetlo na stražnjoj strani, a vozač romobila mora nositi reflektirajući prsluk ili reflektirajuću odjeću ili bilo kakvu drugu reflektirajuću oznaku. Kazna vozaču za neupaljena svjetla na romobilu je 60,00 eura, a za nenošenje reflektirajuće odjeće 30,00 eura.

 

KRETANJE

Vozači električnih romobila moraju se kretati biciklističkom stazom ili biciklističkom trakom u smjeru kretanja. Kazna za ovaj prekršaj je 60,00 eura.

 

Ako biciklistička staza ili biciklistička traka ne postoji, vozači električnih romobila se smiju kretati po površinama namijenjenim za kretanje pješaka i zonama smirenog prometa (područje u naselju obilježeno propisanim prometnim znakom u kojem se vozila ne smiju kretati brzinom većom od brzine hoda pješaka i u kojem je dječja igra svugdje dopuštena), pod uvjetom da vode računa o sigurnosti drugih sudionika u prometu. Kazna za počinjenje ovog prekršaja je 130,00 eura.

 

Ako se vozač električnog romobila ne može kretati po biciklističkoj stazi, biciklističkoj traci, površinama namijenjenima za kretanje pješaka ili zonama smirenog prometa jer navedene površine nisu izgrađene, označene ili se ne mogu koristiti, tada se smije kretati dionicama županijskih, lokalnih i nerazvrstanih cesta (cesta koja se koristi za promet po bilo kojoj osnovi, a koja nije razvrstana kao javna cesta po posebnom propisu i koja je dostupna većem broju raznih korisnika npr. ulice u naseljima, pristupne i spojne ceste, prostori parkirališta, benziskih crpki i sl.) na kojima je brzina kretanja ograničena na 50 km/h ili manje i gdje je to dopušteno postavljenim prometnim znakom, krećući se što bliže desnom rubu kolnika. Kazna za počinjenje ovog prekršaja je 130,00 eura.

 

Električnim romobilima zabranjeno je kretanje po autocesti, brzoj cesti i cesti namijenjenoj isključivo za promet motornih vozila. Kazna za ovaj prekršaj je 60,00 eura.      

  

Napomena vozačima motornih vozila:

Vozač koji pri skretanju presijeca biciklističku stazu ili traku mora propustiti električni romobil koji se kreće po toj istoj biciklističkoj stazi ili traci u istom ili suprotnom smjeru. Vozač koji u ovom slučaju ne propusti električni romobil biti će kažnjen s novčanom kaznom od 390,00 do 920,00 eura i s tri negativna prekršajna boda. Vozač motornog vozila koji je proglašen krivim za počinjenje ovog prekršaja dobiti će zabranu upravljanja motornim vozilom na najmanje tri mjeseca ako je prekršaj počinjen drugi put i šest mjeseci ako je prekršaj počinjen treći odnosno svaki sljedeći put.

 

PRELAZAK CESTE

Prije prelaska kolnika vozač električnog romobila koji se kreće biciklističkom stazom mora obratititi pažnju na udaljenost i brzinu vozila koja mu se približavaju. Kolnik smije prijeći onda kada se uvjeri da to može napraviti na siguran način. Kazna za ovaj prekršaj je 130,00 eura.

 

Ako vozač električnog romobila koji se kreće biciklističkom stazom želi prijeći cestu koja nema označenu biciklističku stazu, mora zaustaviti električni romobil i gurati ga kao pješak preko obilježenog pješačkog prijelaza ili kolnika ceste. Kazna za ovaj prekršaj je 130,00 eura.

 

KRETANJE U GRUPI

Ako se dva ili više vozača električnih romobila kreću u skupini, moraju se kretati jedan iza drugoga. Kazna za ovaj prekršaj je 60,00 eura. 

 

PARKIRANJE ROMOBILA

Električni romobil se ne smije ostaviti bilo gdje! Električni romobil se ne smije ostaviti bez nadzora na prometnim površinama za kretanje vozila i pješaka, osim na za to posebno uređenim i označenim mjestima. Kazna vozaču e-romobila koji počini ovaj prekršaj je 130,00 eura.

 

ŠTO NAPRAVITI U SLUČAJU KVARA ILI PRAZNE BATERIJE?

Ako se električni romobil pokvari ili mu se isprazni baterija, vozaču ne preostaje ništa drugo nego nositi ili gurati romobil. Pošto je guranje puno lakša opcija, većina će se odlučiti za guranje, ali i tu postoji pravilo! Ako vozač električnog romobila (iz bilo kojeg razloga) mora gurati romobil, mora se kretati uz desni rub kolnika u smjeru kretanja inače je kazna za ovaj prekršaj 30,00 eura.

 

Električni romobil za djecu

Što napraviti ako Vaše dijete poželi električni romobil?

Kao i sve moderne stvari električni romobili su djeci vrlo privlačni, ona ih doživljavaju kao odličnu zabavu, ali nisu svjesna opasnosti takvih vozila. Svi znamo da su djeca sklona svakakvim idejama i ludorijama pogotovo u igri s vršnjacima pa često možemo vidjeti djecu po ulicama i parkovima kako se voze na električnim romobilima bez kacige ili u paru i na taj način riskiraju i svoje i tuđe živote i zdravlje. Iako tako izgledaju, električni romobili nisu igračke i za njihovo upravljanje je potrebna određena razina fizičkog, motoričkog i mentalnog razvoja, općeg znanja o prometu, okruženju u kojem se nalazimo i krećemo te njegovim opasnostima. Stručnjaci su zaključili da djeca ispod 14 godina nisu dovoljno razvijena da bi se nosila sa svim izazovima koje donosi upravljanje električnim romobilima pa su im i zakonom zabranili njihovo korištenje prije 14. godine. I što onda napraviti ako Vas dijete zamoli da mu kupite električni romobil, a nije navršilo 14 godina? Na tržištu postoje i električni romobili za manju djecu npr. električni romobil za djecu od 6 do 12 godina. Iako se na prvu ruku može činiti da takav romobil nije opasan za dijete te dobi ako se koristi u parku, dvorištu, igralištu ili bilo kojoj drugoj ravnoj površini gdje nema drugih vozila, djece ili odraslih osoba, dijete se ipak u igri s takvim vozilom i uz najbolju zaštitu i mjere opreza može ozlijediti pa je svoj djeci mlađoj od 14 godina najbolje dati da se igraju s običnim romobilima, a električne romobile ostaviti kada malo narastu. Svaki roditelj sigurnost svog djeteta mora staviti na prvo mjesto i ponuditi mu igračke i vozila koji su sigurni za njega. Obični romobili su super zabava, odlična tjelovježba i sjajan način za razvijanje motorike, a za električne romobile u budućnosti uvijek ima vremena.

 

djeca-na-romobilu                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 

Zakon o električnim romobilima za djecu

 

Pravila o korištenju električnih romobila za odrasle i djecu su donešena u sljedećim člancima Zakona o sigurnosti prometa na cestama:

 

ZAKON O SIGURNOSTI PROMETA NA CESTAMA

  1. OSNOVNE ODREDBE

Članak 2. (NN 80/13, 158/13, 64/15, 108/17, 70/19, 85/22, 145/24)

  1. Pravilnik o tehničkim uvjetima za turističko vozilo

104) "osobno prijevozno sredstvo" je vozilo koje nije razvrstano ni u jednu kategoriju vozila sukladno posebnim propisima, bez sjedećeg mjesta, čiji radni obujam motora nije veći od 25 cm³ ili čija trajna snaga elektromotora nije jača od 0,6 kW i koje na ravnoj cesti ne može razviti brzinu veću od 25 km/h, odnosno čija najveća konstrukcijska brzina ne prelazi 25 km/h (vozilo koje se može samo uravnotežiti, monocikl s motornim ili električnim pogonom, romobil s motornim ili električnim pogonom i sl.).

  1. PROMETNA PRAVILA
  2. PROPUŠTANJE VOZILA I PREDNOST PROLASKA

 

Članak 57. (NN 70/19, 85/22, 114/22)

6) Vozač koji pri skretanju presijeca biciklističku stazu ili traku koja se pruža uzduž kolnika kojim se kreće, dužan je propustiti bicikle i osobna prijevozna sredstva koji se kreću po biciklističkoj stazi ili traci u istom ili suprotnom smjeru.

7) Novčanom kaznom u iznosu od 390,00 do 920,00 eura kaznit će se za prekršaj vozač ako postupi suprotno odredbama ovoga članka.

8) Vozaču koji je proglašen krivim za prekršaj iz stavka 7. ovoga članka izreći će se zaštitna mjera zabrane upravljanja motornim vozilom u trajanju od:

     1) najmanje tri mjeseca, ako je prekršaj počinjen drugi put.

     2) najmanje šest mjeseci, ako je prekršaj počinjen treći odnosno svaki sljedeći put.

9) Vozaču motornog vozila se u evidenciju upisuju tri negativna prekršajna boda ako je pravomoćnom odlukom o prekršaju proglašen krivim za prekršaj iz stavka 7. ovoga članka.

 

  1. VUČA PRIKLJUČNIH I ZAPREŽNIH VOZILA

 

Članak 93. (NN 85/22, 114/22)

2) Osobnim prijevoznim sredstvom ne smije se vući prikolicu ili neko drugo vozilo ili prijevozno sredstvo.

3) Novčanom kaznom u iznosu od 30,00 eura kaznit će se za prekršaj vozač bicikla, mopeda i osobnog prijevoznog sredstva ako postupi suprotno odredbama ovoga članka.

 

  1. UPOTREBA SVJETALA U PROMETU

 

Članak 101. (NN 70/19, 85/22, 114/22)

2) Od prvog sumraka do potpunog svanuća (noću), a i danju u slučaju smanjene vidljivosti, na biciklu i osobnom prijevoznom sredstvu mora biti upaljeno jedno svjetlo bijele boje na prednjoj strani i jedno crveno svjetlo na stražnjoj strani, a na zaprežnom vozilu najmanje jedno svjetlo na prednjoj strani i najmanje jedno crveno svjetlo na stražnjoj strani, ili samo jedna svjetiljka koja je izrađena tako da se s prednje strane vozila vidi bijelo svjetlo, a sa stražnje strane vozila crveno svjetlo.

5) Novčanom kaznom u iznosu od 60,00 eura kaznit će se za prekršaj vozač ako postupi suprotno odredbi stavka 2. ovoga članka.

 

  1. PROMET BICIKALA, MOPEDA, MOTOCIKALA I OSOBNIH PRIJEVOZNIH SREDSTAVA

Članak 112. (NN 85/22, 114/22)

2) Vozači osobnih prijevoznih sredstava dužni su kretati se biciklističkom stazom ili biciklističkom trakom u smjeru kretanja.

3) Iznimno od odredbe stavka 2. ovog članka, ako biciklistička staza ili biciklistička traka ne postoji, vozači osobnih prijevoznih sredstava mogu se kretati po površinama namijenjenim za kretanje pješaka te zonama smirenog prometa, pod uvjetom da vode računa o sigurnosti drugih sudionika u prometu.

4) Kada ne postoji mogućnost kretanja osobnih prijevoznih sredstava sukladno odredbama stavka 2. i 3. ovoga članka (navedene površine nisu izgrađene, označene ili se ne mogu koristiti i sl.), osobna prijevozna sredstva mogu se kretati dionicama županijskih, lokalnih i nerazvrstanih cesta na kojima je brzina kretanja ograničena na 50 km/h ili manje i gdje je to dopušteno postavljenim prometnim znakom, krećući se što bliže desnom rubu kolnika.

6) Vozač bicikla i osobnog prijevoznog sredstva koji se kreće biciklističkom stazom dužan je pri prelasku kolnika obratiti pažnju na udaljenost i brzinu vozila koja mu se približavaju te kolnik prelaziti nakon što se uvjeri da to može učiniti na siguran način.

7) Vozač bicikla i osobnog prijevoznog sredstva koji se kreće biciklističkom stazom dužan je prije stupanja na kolnik ceste koju namjerava prijeći, kada biciklistička staza preko kolnika nije označena, zaustaviti bicikl ili osobno prijevozno sredstvo i gurati ga kao pješak preko obilježenog pješačkog prijelaza ili kolnika ceste.

8) Ako se dva ili više vozača bicikala, osobnih prijevoznih sredstava, mopeda ili motocikala kreću u skupini, dužni su kretati se jedan iza drugoga.

9) Vozač odnosno vlasnik vozila ne smije ostaviti osobno prijevozno sredstvo bez nadzora na prometnim površinama za kretanje vozila i pješaka, osim na za to posebno uređenim i označenim mjestima.

10) Prometnim površinama za kretanje vozila i pješaka zabranjeno je kretanje vozilom koje se može samo uravnotežiti, monociklom s motornim ili električnim pogonom, romobilom s motornim ili električnim pogonom i sl., koje sukladno odredbama ovoga Zakona ne spada u osobno prijevozno sredstvo i nije razvrstano ni u jednu kategoriju vozila sukladno posebnim propisima.

11) Novčanom kaznom u iznosu od 660,00 do 1990,00 eura kaznit će se za prekršaj pravna ili fizička osoba obrtnik ako ostavi osobno prijevozno sredstvo bez nadzora suprotno odredbi stavka 9. ovoga članka.

13) Za prekršaj iz stavka 9. i 10. ovoga članka kaznit će se novčanom kaznom od 190,00 do 660,00 eura i odgovorna osoba u pravnoj osobi ili tijelu jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave.

14) Novčanom kaznom u iznosu od 130,00 eura kaznit će se za prekršaj vozač ako postupi suprotno odredbama stavka 3., 4., 6., 7., 9. i 10. ovoga članka.

15) Novčanom kaznom u iznosu od 60,00 eura kaznit će se za prekršaj vozač ako postupi suprotno odredbama 1., 2., i 8. ovoga članka.

 

Članak 113. (NN 108/17, 85/22, 114/22)

1) Vozač bicikla, osobnog prijevoznog sredstva, mopeda i motocikla mora upravljati vozilom na način kojim se ne umanjuje stabilnost vozila i ne ometaju drugi sudionici u prometu, a osobito ne smije skidati istodobno obje ruke s upravljača, pridržavati se za drugo vozilo, prevoziti, vući ili gurati predmete koji ga mogu ometati u upravljanju vozilom ili ugrožavati druge sudionike u prometu.

2) Vozač bicikla i osobnog prijevoznog sredstva koji sudjeluju u prometu dužni su noću uvijek, a i danju u slučaju smanjene vidljivosti, biti označeni reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom odjećom ili drugom reflektirajućom oznakom.

3) Novčanom kaznom u iznosu od 30,00 eura kaznit će se za prekršaj vozač ako postupi suprotno odredbi ovoga članka.

 

Članak 114. (NN 85/22), 114/22)

2) Zaštitnu kacigu za vrijeme vožnje na glavi moraju nositi vozači osobnih prijevoznih sredstava.

4) Novčanom kaznom u iznosu od 30,00 eura kaznit će se za prekršaj vozač bicikla, kao i osobe koje se prevoze na biciklu te vozač osobnog prijevoznog sredstva ako postupe suprotno odredbi stavaka 1. i 2. ovoga članka.

 

  1. KRETANJE PJEŠAKA

Članak 128. (NN 85/22, 114/22)

1) Pješak koji gura ručna kolica, bicikl, pomoćno pješačko sredstvo, osobno prijevozno sredstvo, moped ili motocikl, osobe koje se kreću pomoću prijevoznih sredstava na osobni ili motorni pogon za osobe s invaliditetom ili starije osobe, ako se pritom ne kreću brzinom većom od brzine čovječjeg hoda te organizirana kolona pješaka moraju se kretati uz desni rub kolnika u smjeru kretanja.

2) Novčanom kaznom u iznosu od 30,00 eura kaznit će se za prekršaj pješak ako postupi suprotno stavku 1. ovoga članka.

 

  1. PROMET NA AUTOCESTI, BRZOJ CESTI I CESTI NAMIJENJENOJ ISKLJUČIVO ZA PROMET MOTORNIH VOZILA

Članak 139. (NN 85/22, 114/22)

1) Autocestom, brzom cestom i cestom namijenjenom isključivo za promet motornih vozila ne smiju se kretati pješaci, zaprežna vozila, bicikli, osobna prijevozna sredstva, jahači i životinje, pomoćna pješačka sredstva, kao ni vozila koja ne mogu razviti brzinu kretanja veću od 60 km/h.

3) Novčanom kaznom u iznosu od 60,00 eura kaznit će se za prekršaj sudionik u prometu ako postupi suprotno odredbi stavka 1. ovoga članka.

 

  1. PRIJEVOZ OSOBA VOZILIMA

Članak 158. (NN 85/22, 114/22)

1) U vozilu ili na vozilu smije se prevoziti u prometu na cesti onoliko osoba koliko ima ugrađenih sjedala, odnosno koliko je upisano u prometnoj dozvoli, osim na osobnom prijevoznom sredstvu kojim se smije prevoziti samo osoba koja upravlja tim vozilom.

2) Novčanom kaznom u iznosu od 660,00 do 1990,00 eura kaznit će se za prekršaj pravna ili fizička osoba obrtnik ako postupi suprotno odredbi stavka 1. ovoga članka.

3) Za prekršaj iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se novčanom kaznom u iznosu od 190,00 do 660,00 eura i odgovorna osoba u pravnoj osobi.

4) Novčanom kaznom u iznosu od 30,00 eura kaznit će se za prekršaj vozač koji postupi suprotno odredbi stavka 1. ovoga članka.

                                                                     

  1. VOZAČI
  2. UVJETI ZA UPRAVLJANJE VOZILIMA

Članak 196. (NN 92/14, 70/19, 85/22, 114/22)

4) Mobitel se može koristiti za vrijeme vožnje ako se upotrebljava naprava koja omogućava njegovo korištenje bez upotrebe ruke, a vozač bicikla i osobnog prijevoznog sredstva ne smije upravljati vozilom koristeći slušalice na ili u oba uha čime bi umanjio mogućnost reagiranja i sigurnog upravljanja vozilom.

8) Novčanom kaznom u iznosu od 30,00 eura kaznit će se za prekršaj vozač bicikla i osobnog prijevoznog sredstva koji postupi suprotno odredbama stavka 4. ovoga članka.

Članak 199. (NN 92/14, 64/15, 70/19, 85/22, 114/22)

10) Novčanom kaznom u iznosu od 60,00 eura kaznit će se za prekršaj vozač bicikla, osobnog prijevozog sredstva i zaprežnog vozila te jahač ako u krvi ima alkohola iznad 0,50 g/kg, odnosno odgovarajući iznos miligrama u litri izdahnutog zraka ili ako je pod utjecajem droga ili lijekova.

 

  1. STJECANJE PRAVA NA UPRAVLJANJE VOZILIMA

Članak 215. (NN 85/22)

1) Biciklom i osobnim prijevoznim sredstvom u prometu smije upravljati osoba koja je navršila 14 godina.

 

 

 

 

 

Objavite svoj komentar
*

Moglo bi Vas zanimati..

  • Novo
  • 15%
Na zalihi
€69,90 €59,42
  • Novo
  • 15%
Na zalihi
€69,90 €59,42
  • Novo
  • 15%
Na zalihi
€69,90 €59,42
  • Novo
  • 15%
Na zalihi - posljednji komadi
€85,90 €73,02
  • Novo
  • 15%
Na zalihi - posljednji komadi
€85,90 €73,02